Lee Si Young has finally achieved her goal of becoming a national athlete for Korea.

At the 2013 National Athlete Contest held on April 24 in Chungju-si, Lee Si Young won in the finals for the 48kg class.

With the win, Lee Si Young became the first active celebrity to become a national athlete in Korean boxing history.

Lee Si Young won after four rounds of fierce jabbing. The final score was 22:20.

The actress said, "It′s such an honor, when I still believe I have a long way to go. I actually have great goals and I wanted to work hard, but I wasn′t able to train for about a month after I entered the Incheon team when I received surgery for a slipped disk. I was so nervous throughout the game. I wanted to do better, and I′m sorry I didn′t get to."

Lee Si Young plans to gain weight and compete in the 51kg class for the National Sports Festival to take place in October. She also plans to play in the 2014 Incheon Asian Games in the 51kg class.

She commented, "I′m training to compete in the National Sports Festival and next year′s national athete contest. My knee doesn′t hurt anymore. I′ll keep up with the roadwork and the nightly trainings. I′ll put on a game I won′t regret."







Lee Si Young akhirnya mencapai tujuannya untuk menjadi atlet nasional untuk Korea.

Pada  Lomba Atlet Nasional  yang diselenggarakan pada tanggal 24 April di Chungju-si, Lee Si Young menang di final untuk kelas 48kg.

Dengan kemenangan tersebut, Lee Si Young menjadi selebriti pertama yang aktif menjadi atlet nasional dalam sejarah tinju Korea.Lee Si Young menang setelah empat putaran pertarungan yang sengit. Skor akhir adalah 22:20.

Aktris ini mengatakan, "Ini suatu kehormatan, ketika saya masih percaya. saya memiliki jalan panjang untuk pergi. Aku benar-benar memiliki tujuan yang besar dan saya ingin bekerja keras, tapi aku tidak bisa berlatih selama sekitar satu bulan setelah saya masuk tim Incheon ketika saya menerima operasi untuk  lutut yang  cedera. aku sangat gugup sepanjang pertandingan. ingin saya lakukan lebih baik, dan aku minta maaf aku tidak bisa. "

Lee Si Young berencana untuk menambah berat badan dan bersaing di kelas 51kg untuk Festival Olahraga Nasional yang akan berlangsung pada bulan Oktober. Dia juga berencana untuk bermain di 2014 Incheon Asian Games di kelas 51kg.

Dia berkomentar, "Saya berlatih untuk bersaing di Festival Olahraga Nasional dan kontes athete nasional tahun depan. Lutut saya tidak sakit lagi. Aku akan bersaing dengan perbaikan jalan dan pelatihan malam. Aku akan melakukan permainan. saya tidak akan menyesal. "


#Daebakkkkkk eonnie ^_^d

Source.enewsWorld

0 komentar:

Posting Komentar

Cingudeul Jangan Lupa tinggalkan Komentarnya ya, biar admin semakin semangat nge Blog ^_^

 
Widipedia Korea © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top