Though he had entered the military after giving up his American citizenship, an act that was enough to earn him much praise, Yoo Gun chose to remain modest.

The actor got talking about his enlistment at the press conference for his comeback piece, the KBS1 drama Sweet Springs.

The press conference was held on April 25 with producer Kim Myung Wook and actors Park Se Young, Yoo Gun, Park Jae Jung, Shim Hye Jin and Hong Jin Hee.

He said about serving for the army, "It′s been four months since I was released. I feel a bit embarrassed that I′ve come to serve so late, and also comforted that I′ve been released. I′m happy that now I can act with a light heart."

His enlistment had made many issues at the time, as he had suddenly decided to enter the army in 2011 following a successful career with KBS2′s Hello, God and Prosecutor Princess as well as the films Mission Possible: kidnapping Granny K and My Mighty Princess. His enlistment especially came as a surprise as he was known to be an American citizen.

Yoo Gun explained at the press conference this day, "I actually didn′t give up my citizenship because of my military duties; I just missed the opportunity to go to America once I started staying in Korea. I was a student, and I was concerned over my tuition and airplane fares. That′s how I came to give my citizenship up."

"I feel burdensome whenever my actions are glorified," he said.

He, however, showed how he had been determined to do his best in the military, saying, "I wanted to do everything the ordinary soldiers do, but that wasn′t easy."

He enlisted as an ordinary soldier and was set up as an assistant, but in a year he was shifted to the PR unit due to his status as a popular celebrity.

"I′ve never regretted my giving up my citizenship," he said.


Meskipun Yoo Gun telah masuk militer setelah melepaskan kewarganegaraan Amerika, suatu tindakan yang cukup untuknya mendapatkan  banyak pujian, Yoo Gun memilih untuk tetap sederhana.

Aktor ini punya berbicara tentang pendaftaran militernya pada konferensi pers untuk comebacknya yakni drama KBS1 "Sweet Springs".

Konferensi pers diadakan pada tanggal 25 April 2013 dengan produser Kim Myung Wook dan aktor Park Se Young, Yoo Gun, Park Jae Jung, Shim Hye Jin dan Hong Jin Hee.

Dia mengatakan tentang melayani untuk tentara, "Sudah empat bulan sejak saya dibebaskan. Aku merasa sedikit malu bahwa aku datang untuk melayani begitu terlambat, dan juga menyenangkan bahwa saya telah dikeluarkan. Saya senang bahwa sekarang saya bisa berakting dengan hati ringan. "

Pendaftarannya telah membuat banyak masalah pada saat itu, karena dia tiba-tiba memutuskan untuk masuk tentara pada 2011 setelah karirnya yang sukses dengan KBS2 Hello, God dan Prosecutor Princess serta  film Mission Possible: kidnapping Granny K and My Mighty Princess . Pendaftarannya terutama datang sebagai kejutan karena ia dikenal sebagai seorang warga negara Amerika.

Yoo Gun menjelaskan pada konferensi pers hari ini, "Aku benar-benar tidak  melepaskan kewarganegaraan saya karena tugas militer saya, saya hanya melewatkan kesempatan untuk pergi ke Amerika setelah saya mulai tinggal di Korea saat saya masih mahasiswa dan aku prihatin atas kuliah saya dan harga pesawat. Itulah bagaimana saya datang untuk memberikan kewarganegaraan saya . "Saya merasa memberatkan bila tindakan saya dimuliakan," katanya.

Bagaimanapun dia telah menunjukkan bagaimana ia telah bertekad untuk melakukan yang terbaik di militer, mengatakan, "Saya ingin melakukan yang segala tentara biasa lakukan, tapi itu tidak mudah."

Dia terdaftar sebagai seorang prajurit biasa dan menjabat sebagai asisten, tapi dalam setahun dia bergeser ke unit PR karena statusnya sebagai selebriti populer.

"Saya tidak pernah menyesal memberikan  kewarganegaraan saya," katanya.

#Daebaaaakk, aigooo nggak sabar pengen nonton drama baru oppa :)


Source.enewsWorld

0 komentar:

Posting Komentar

Cingudeul Jangan Lupa tinggalkan Komentarnya ya, biar admin semakin semangat nge Blog ^_^

 
Widipedia Korea © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top