Psy revealed the secrets of his success to Harvard students.

1,000 students came out to hear Psy give his lecture at Harvard’s Memorial Church. Recalling back to his four years at nearby Boston University where he studied management, he said, “Who could have known I’d come back to Boston after 14 years and lecture at Harvard? It’s weird. I think that’s why life is so beautiful. I gotta be humble. This doesn’t happen to everybody.”

He confessed, “During college, my nickname was ‘WWF’. It’s not World Wrestling Federation but stood for Withdrawal, Withdrawal, and Fail.” He also shared humorous stories of trying to obtain medicine for his stomach with his limited English and only knowing a few words such as ‘taxi’ and ‘bus’.

On the success of “Gangnam Style“, he said, “It was like an accident, and it doesn’t happen often. The reason why people all over the world like me even though I’m not good looking nor fit is because I’m fun. I’m happy and surprised that even though people don’t know Korean, they enjoy my music and my performances. I can’t say I am the best, but I can say that I’ve tried my best for the last 13 years as an artist.”


Psy mengungkapkan rahasia keberhasilannya kepada mahasiswa Harvard.

Sebanyak 1.000 mahsiswa keluar untuk mendengar Psy memberikan ceramahnya di Gereja Memorial Harvard. Mengingat kembali ke empat tahun di dekat Boston University di mana ia belajar manajemen.

Psy berkata "Siapa yang bisa tahu aku akan datang kembali ke Boston setelah 14 tahun dan kuliah di Harvard? Ini aneh. Saya pikir itu sebabnya hidup begitu indah. Aku harus menjadi rendah hati. Ini tidak terjadi pada semua orang. "

Dia mengaku, "Selama kuliah, nama panggilan saya adalah 'WWF'. Ini bukan World Wrestling Federation tapi Withdrawal, Withdrawal, and Fail.

Dia juga berbagi cerita lucu saat mencoba untuk mendapatkan obat untuk perutnya dengan bahasa Inggris yang terbatas dan hanya mengetahui beberapa kata seperti 'taksi' dan 'bus'.

Pada keberhasilan "Gangnam Style", ia berkata, "Itu seperti sebuah kecelakaan, dan itu tidak sering terjadi. Alasan mengapa orang-orang di seluruh dunia menyukai saya meskipun saya tidak tampan atau fit karena aku menyenangkan. Saya senang dan terkejut bahwa meskipun orang tidak tahu Korea, mereka menikmati musik saya dan penampilan saya. Saya tidak bisa mengatakan bahwa saya yang terbaik, tapi saya bisa mengatakan bahwa saya sudah mencoba yang terbaik selama 13 tahun terakhir sebagai seorang seniman. "


#Daebakkk Psy


Source.Allkpop.com

0 komentar:

Posting Komentar

Cingudeul Jangan Lupa tinggalkan Komentarnya ya, biar admin semakin semangat nge Blog ^_^

 
Widipedia Korea © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top